Evästeasetuksesi on tallennettu.

Lappalaiskoirat ry:n kannanotto hyvään koirien pitoon

Lähivuosien aikana olemme joutuneet lukemaan ikäviä uutisia useammasta edustamiemme rotujen kenneleistä niin kotimaasta kuin ulkomailtakin.

Ongelmat ovat kohdistuneet eläinsuojelullisiin asioihin, laiminlyönteihin ja puutteisiin eläinten hoidossa, on jouduttu turvautumaan jopa koirien huostaanottoihin. Lappalaiskoirat ry ei missään muodossa hyväksy huonoa koiranpitoa ja muistuttaakin nyt niin kasvattajia kuin yksittäisiä koiranomistajia huolehtimaan siitä, että lemmikkienne huolenpito on asianmukaista.

Valtaosalle meistä tämä on onneksi itsestäänselvyys!

Suomen Kennelliitto opastaa ja neuvoo kasvattajia sekä koiranomistajia

Suomen Kennelliiton sivuilta löytyy nimilista kennelneuvojista kennelpiireittäin. Kennelneuvoja on Kennelliiton luottamushenkilö, jolta voit kysyä mm. kasvattamiseen, koiranpitoon ja eläinsuojelulakiin liittyvistä asioista.